torsdag 14. juli 2016

Saus til kjøttpudding

Jeg elsker norsk tradisjonsmat og kjøttpudding har alltid vært en av favorittene. Servert sammen med kokte poteter, dampede grønnsaker, brun . Særlig hvis du har kjøpe- kjøttpudding som trenger litt ekstra liv! Jeg spiste ofte kjøttpudding da jeg var liten, og jeg elsket det!


Nå når jeg har blitt litt eldre, har denne retten blitt litt glemt bort.

Hjemmelaget kjøttpudding er norsk tradisjonsmat, og er et godt middagstips for barn. Varier med sauser og annet tilbehør. Det er veldig stas å lage sin egen kjøttpudding en gang i blant. Stek ved 1grader i ca. Serveres med kokte poteter, brun saus og kokte grønnsaker.


Fløtesaus er godt tilbehør til alt fra viltkjøtt til kylling, samt kjøttpudding - og dessuten veldig enkelt å lage selv. Bare husk å bruke god oksekraft . Nydelig sammen med kjøttpudding og potetmos.

Kjøttpudding med potetmos og brun saus. Sett ovnen på 2grader. Skrell og kutt poteter og gulrot i skiver og ha det i en. Smak sausen til med sennep, gelé, salt og pepper.


Oppskrift på smakfull kjøttpudding med løk, fetaost og oliven. Jeg er vant med å servere den enten med potetmos eller kokte poteter og brun saus med fløte oppi. Da er kjøttpuddingen dampet i en kjele. Server sammen med en fløte saus eller kålstuing og gode poteter. For meg skal en kjøttpudding være . Jeg har sagt det før og sier det igjen: Amerikanerne kan det der med god mat og jeg vet at de gjerne bruker gode sauser til kjøttpuddinger i USA . Brun saus er enkelt å lage og passer til kjøttkaker, kjøttpudding , stek og mange andre typisk norske retter.


Mens kjøttpuddingen klarer seg selv lager du sausen. Smelt smør og la det få en lett bruning. Tilsett mel mens du visper hele tiden. Vennligst anbefal neste norske matrett jeg kan lage.


Dette blir jevning for sausen.

Håper maten smakte godt! Når vanlig kjøttpudding blir for kjedelig, er Lises himmelske meatloaf. Skogsoppsaus er en kraftig og smaksrik saus som krever kjøtt med mye smak.


Legg Brun Saus i handlevognen. Klassisk tilbehør er kokt potet eller potetmos, brun saus eller fløtesaus og . Blomkål med ost ved siden er godt. Pass på å helle litt saus over skivene med kjøttpudding før servering.


Tyttebærsyltetøy hører selvsagt med. Hell over saus og topp med raspet ost. Skjær i den hvis du er usikker på om den er ferdig. Kokte poteter, saus og grønnsaker. Lag hvit saus ved å smelte smør, røre inn mel og tilsette melk.


Sausen inneholder melk, sennepsfrø, eggpulver, soyaleciti, selleri, melkesukker. Kremet fiskegryte og potet. Varene får du utlevert, ferdig pakket,. Ingredienser ‎: ‎Kjøtt av svin og storfe ( ), va. Det er bare så altfor dumt at kjøttpudding oppfattes som en akterutseilt.


Ferdig, gå: Server kjøttpuddingen i skiver med saus , stuing og gjerne . Sjampinjong Saus 23g Toro. The good old meatloaf - eller kjøttpudding som vi sier - er lettere og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg