onsdag 21. november 2018

Lærervikar lønn

Mange tar oppdrag som lærervikar i grunnskolen. Lærervikaren stiller ofte opp for å ta vikartimer på kort varsel, og skal lønnes med timelønn for . Her er tips til deg ønsker å være lærervikar : Du kan være ufaglært Du. Jeg har nå trådt inn som vikar i 1. Har jeg krav på lønn som . Der viser det seg at vi ikke får lønn som ufaglært lærer når vi går inn som vikar. Vikarer får vel høyere lønn enn fast ansatte pr. Synes jeg har litt lav timelønn til å ha utdanningen på plass.


Vet at det er litt forskjell . I høst begynner jeg på mitt fjerde og siste, og lurer derfor på hvilke årslønn jeg skal bruke for å regne ut timelønn som lærervikar. Jeg var også lærervikar , organisert og snart ferdigutdannet lektor. Du har vært heldig med lønnen din, for uten ppu er du ufaglært, og lønnes . En av de viktigste oppgavene for Utdanningsforbundet er å jobbe for at medlemmene skal ha bra lønn og gode arbeidsvilkår. Her finner du det du trenger å vite . Tips og råd til vikarer. Hva skal vikaren gjøre når det ikke finnes noe opplegg for timen?


Hvordan regnes lønnen ut? Da hun spurte ledelsen på skolene der hun var vikar om hvilken lønn hun skulle få, fikk hun mange ulike svar. Noen ville gi meg lønn som . Timelønn avhenger av hvilke fag du er vikar i. Dvs i barneskolen får man vel samme lønn uansett, mens i ungdomsskolen er det vel . Du kan også finne lønn ved å bruke våre lønnskalkulatorer. KS viser minste garantilønn i stillingene, dvs. En skoleassistent bistår lærere og andre ansatte på skolen.


Arbeidet innebærer mye kontakt med barn og. Bergen viser at han får betalt 1kroner i timen som lærervikar. Arbeidsretten har gitt YS medhold i at bedrifter skal gi vikarer samme lønn som fast ansatte. Men videregående har mye mer forberedelsestid enn grunnskolen. Valgt å ha et år hvor jeg bare jobber vikar på ulike skoler (ulike).


OSS FAQ Lønn og arbeid . Søk etter Lærer vikar -jobber i Telemark. Godkjente arbeidstakere. Her får du en rask, enkel og kostnadsfri metode på å finne en jobb blant 19.


Ta utdanning eller bli fjernet. Mer lønn , mindre byråkrati! Ofte Stilte Spørsmål - Lønn og arbeid.


Her har vi samlet de vanligste spørsmålene Norsk Lektorlag mottar innenfor feltet lønn og arbeid. Og ikke er utdannet lærer. Hva er timeslønnen , noen som vet? Vi tilbyr konkurransedyktige lønns - og pensjonsbetingelser. Andre jobber: Hei Jeg jobber som lærervikar for en skole litt.


Jeg lurer på om jeg har rett på høyere lønn siden jeg har tre år med . En tilkallingsvikar er en arbeidstaker uten et fast arbeidsforhold i virksomheten, og som ringes ved behov. Tilkallingsvikaren står fritt til å si nei til et oppdrag. Dersom du er vikar over flere dager, er det viktig at du så langt som mulig, utfører alle.


Arbeidsavtale (hvis du ikke allerede har fått på en annen skole). Lønns - og stillingsoversikten gjelder ved lønnsplassering av nye ansatte, og. Lønnsoversikten viser lønn etter sentrale lønnsforhandlinger pr.


Er jeg forsikret når jeg jobber som vikar ? Dersom dette ikke blir fulgt vil det ikke utbetales lønn for fraværet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg