fredag 4. august 2017

Saus til ribbe

Her viser vi deg hvordan du enkelt kan lage en kjempegod saus til ribbe. Dette er en saus med masse herlig smak, perfekt til juleribbe. Her er en enkel og god ribbesaus du kan servere til julemiddagen.


Har du ikke ribbekraft kan du bruke en buljong. Klassisk ribbesaus med kraft og ribbefett til et av julens store festmåltider. Sausen lager du mens ribben hviler, da får du det gode ribbefettet fra langpannen. Her kommer mitt tips til deg på hvordan du får en supersaftig ribbe og en skikkelig smakfull og god saus – hvor du ikke trenger å bruke pose . Den klassiske sausen til ribbe er heldigvis ikke vanskelig å lage. Men, denne sausen forutsetter at du får masse kraft fra ribba.


Saus til ribbe kan lages på mange måter, men det beste er å lage det med ribbekraften. Her gir vi deg oppskrifter på noen deilige sauser du kan prøve til ribba. Juletid er ribbetid – og vi klarer ikke å la være å nyte ribbe opptil flere ganger i . Brun saus kan tilpasses til de fleste kjøttretter. Vanligvis har vi sausen til for eksempel kjøttkaker, men i jula er det godt til medisterkaker og ribbe. En klassisk ribbe med et annerledes, kremet tilbehør.


Bent Stiansen vet hvordan han skal lage ribbe med sprø svor. Etter minutter ble den tatt ut og svoren . Når ribba serveres, er sausen viktig. Denne lages med kraft fra grønnsaker og ribbeavskjær pluss kraft fra steking av ribba.


Prøv denne enkle og gode oppskriften. Hellstrøms oppskrift gir en saftig og smakfull ribbe. Slik gjør du: Smelt ss smør i . Denne oppskriften er til tre og krever ca kg tynnribbe. Jeg har fått mange spørsmål om hvordan saus jeg lager til julemiddagen og her kommer den. For meg er det viktig med gode smaker.


Hvis du har laget ribba. Alltid perfekt ribbe med mesterkokkene. Saus : Skrap grønnsakene som er igjen godt ut av langpanna. Bruk sil og press væsken og de godt . Min favorittsaus til juleribba med litt portvin og ripsgele blir sausen ekstra god. Ikke alle lager saus til ribben , det er også vanlig å bare bruke kraften fra stekeformen.


Server ribben med hjemmelaget surkål, saus , gode poteter og annet ribbetilbehør du liker. God saus til ribba og medisterkakene er viktig. Ikke si noe om å bruke skyen på ribba , for jeg får aldri noen sky til overs etter den. Jeg lager også brun saus og bruker stekekraften fra ribba. Fruktig sjysaus til ribbe.


TORO Sjysaus er ment å fungere som en base for egne sauser. Den er velegnet til å eksperimentere med og gir derfor . Jeg tenkte jeg i år som i fjor skulle dele en oppskrift på en helt nydelig saus til ribbe. Denne er et must hos oss etter vi smakte den . Den dagen mange nordmann har fått et stykke svineside inn på kjøkkenbenken og starten . Det er en måned igjen til lillejulaften.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg