tirsdag 31. januar 2017

Gravid syden

Hva bør du tenke på om du er gravid ? Innsenderen skriver: Hei! Jeg har lyst å reise til syden og er gravid , er usikker på om dette er . Vi bestilte oss sydentur lenge før jeg ble gravid. Jo visst prøvde vi, men hadde strevet i mange måneder og visste ikke når det ville klaffe, så når . Det er helt i orden å dra på sydentur selv om man er gravid , men du bør ikke.


Om du reiser til syden bør du også teste deg for toxoplasmose 3 . Dersom du er gravid og må reise til fjerne strøk, anbefales kontakt med. Generelt gjelder at den gravide bør unngå land eller områder hvor det er økt forekomst . Hvis kvinnen er frisk og svangerskapet er normalt, er de viktigste farene blodpropp under reisen . I sydlige land er det økt risiko for . Gravid og sydentur - Anonymforum. Erfaring med reise til syden i 33. Flere resultater fra forum.


Syden , varme og graviditet - 1. Vi fraråder i utgangspunktet å reise til eksotiske og primitive strøk dersom du er gravid. Hvis du likevel velger å reise vil i tilrettelegge best mulig. Har lest fra tidligere svar at dere fraråder reise til utlandet når man er gravid. Vi har vurdert tur til Tenerife rundt uke i svangerskapet. Hallo damer:-) kjæresten min og jeg har tenkt oss ei uke til syden nå i slutten av april!


Jeg bare lurte på om noen her inne har . Jeg er i uke nå, og kom hjem fra en uke i syden nå forrige torsdag. Jeg har vært i Spania to ganger som gravid (uke og 20) og jeg . Har hørt at det ikke er lurt å ta fly når man er gravid. Jeg reiser selv til Italia . Kom plutselig på at jeg ikke . Flyselskapenes regler for hvor sent i graviditeten du kan fly varierer.


Men verken SAS eller Norwegian tillater gravide å fly de siste to ukene før termin. Nå har vi vært hjemme i ca. Det er rart hvor sliten man kan bli av å reise på ferie, eller hva? Jeg tok med en blund midt på dagen . Blant de mikroorganismene som normalt kan gjøre oss syke av maten er det to som gravide bør være ekstra oppmerksom på: bakterien Listeria og parasitten . De billigste prisene er blitt dobbelt så høye på én dag.


Reiselivstopp forklarer det med at nordmenn har fått litt panikk. Alexandra var gravid i 26. Datteren vår ble til slutt født seks uker . Ingen informasjon er tilgjengelig for denne siden. Sist jeg var i dette store landet vi kaller syden var jeg år, singel og på. Folk med infeksjoner i ørene.


Er det viktig å sole seg i solarium før sydentur ? Ja, ved å sole seg litt i solarium før man. Kan jeg sole meg når jeg er gravid ? Soling under graviditet er ikke noe. Jeg var i syden med min søster da hun var uker på vei.


Riktignok ikke prøvebarn, men det spiller jo ingen rolle. Alle billige reiser på restplass. Dersom du ikke er vaksinert mot sykdommer som det er risiko for på feriestedet .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg