torsdag 27. april 2017

Damenes tale

Skal du holde damenes tale , har du tatt på deg en stor utfordring. Du skal får gjestene til å le samtidig som du både hyller og erter kvinnene for deres mer eller. Det sies at blant dagens unge studenter tales det fortsatt for damene.


Har de ingenting lært av historien? Stereotypier, myter og fordommer: en tale i patriarkatets tjeneste krever god.

En av de vrikelige store talebegivenhetene. Damenes tale er middagens høydepunkt. Dette var en damenes tale jeg holdt en gang. Skal jeg holde flere, kan jeg lage nye. Her legger jeg den ut til inspirasjon for andre som skal . Etter at jeg sa ja til å holde damenes tale kom jeg på at det jo kan by på større problemer enn det jeg hadde forventa.


I enhver annen forsamling . Jeg er heldig vinner av damenes tale på jobbens julebord til fredag.

Jeg synes temaet er noe slitt. Sett med norske øyne en litt merkelig øvelse fordi denne type taler brukes til å gjøre alt annet enn å snakke om politikk. Og, la meg si det med en . Velg mellom mange varianter av taler til damene. Klare for nedlasting med en gang. Morsomme taler med mange gode poeng.


Du får da tale 1-i denne kategorien. Talene vil gjøre stor lykke, enten de skal holdes på en fest i . Man skal riktignok ikke si ja til å holde damenes tale. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne Stoff til damenes tal? La meg begynne med å si at jeg liker damer, på mer enn ett vis. Og… til lettelse, eller skuffelse, alt ettersom, også medgi at . Idag skal jeg holde damenes tale ved vårt julebord.


Her er talen i sin helhet: Kjære alle sammen, men mest av alt, kjære til alle damene her . I jula ble jeg spurt om å holde en tale til ære for damene. Når jeg i går takket ja til å holde damenes tale dukket det opp et par bekymringer, . Skoleballen var da i kantina vår, eller ved forum som det heter.

Skal holde damenes tale på ballet i morgen og nervene begynner forsiktig å krype inn. I likhet med lojosang er også jeg gitt et ærefullt (?) oppdrag i årets julebordsesong. Neste fredag skal jeg holde damenes tale for alle Nordea . I kampens hete i nyoppstartet jobb ble jeg spurt om å holde Herrenes tale. Jeg er i utgangspunktet ikke særlig begeistret for framføringer for . Det har kommet meg for øre at det ikke skal holdes noen tale til ære for. Den skal inneholde mye humor og latterliggjøring av damene, men samtidig skal den også være en seriøs . Du har fått i oppdrag å holde damenes tale , men du er usikker på hva den skal underholde, så derfor er du her.


Vi skal gi deg noen tips om hva . Studentorganisasjonen i Hedmark julebord på Terningen. Filmavisreportasje om psykologistudinens hverdag på Harald Schjeldrups tid. Dvs at jeg er en gutt, som skal holde tale til jentene, for de som ikke er. Jeg var så heldig å få anledning til å holde damenes tale her i kvel . Jeg har klart å tatt på meg ansvar til å holde damenes tale på julebordet til helgen, noe jeg aldri har hatt før. For de av dere som ikke kjenner meg igjen, så er jeg Gussi.


Vel , jeg presenterer meg strengt tatt ikke som det lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg