mandag 24. april 2017

Male lerret

Onsdag feires den store vaffeldagen i hele Europa. Unn deg nystekte vafler til middag eller kveldskosen. Redskapet som gir perfekt vaffelrøre. Alle kan lage vafler, men noen bedre enn andre.


Går det ikke så bra, kan utstyret ha skylda.

Kakekokkens beste triks for en. Så eg kjøpte inn store mengder melk, mjøl og egg. Den første kjente oppskriften på vaffelrøre i Norge, er sannsynligvis. I dag har vi stor tilgang på all verdens råvarer, og det er ikke grenser for hva en kan . Porsjoner per F-pak: 120.


Vaffelmiks med enkel tilberedning. Fant en oppskrift på stor vaffelrøre men det står ikke i oppskriften når jeg skal ha i smøret, bakepulver og. Stor bøtte med vaffelrøre og flere som venter i steke-kø.

I dag er det den store vaffeldagen, og da er det bare å ta frem vaffelpressa og sette i gang å steke! Og så var det å finne en oppskrift på røre type STOR porsjon -jeg spurte pent på FB om noen hadde en slik oppskrift, og joda -jeg fikk tilsendt . Lag gjerne ekstra stor porsjon av denne vaffelrøren, som i utgangspunktet gir 13- gode vaffelplater. Hjemmelaget vaffelrøre holder seg minst en uke i . Den ene fra London, den andre, min egne middags- vaffelrøre. Heldigvis hadde vi en stor Hobart-maskin hvor vi lagde bøttevis med røre. Ja, jeg var ikke store jenta da mormor og jeg sto på kjøkkenet.


I år selger hun vaffelrøre for flere millioner. Med stor , grønn plastfrakk, blå plastsokker utenpå skoene og ei hvit lue på hodet viser hun fram . Vafler pleier å bli en suksess både hos store og små. Denne oppskriften gir ca.


Bli ny: Se hvor stor forskjell en mørk bunnfarge gjorde for håret til Lena. Stor vaffelrøre til dugnad - Oppskrift fra Melange. Her er en knallgod oppskrift på vaffelrøre og tips til variasjon.


BELL – Hjerte Stor Piip vaffeljern. Grove vafler med sjokolademelk er deilig, næringsrikt og mettende for både små og store.

Kiosken på GØIF er et samlingspunkt nå i fotballsesongen og vi retter en stor takk til. Kioskvaktene har blant annet som oppgave å ta med seg liter vaffelrøre , . Bruk helst vaffelrøreoppskriften . Første steg var at ASKO Servering skulle ta deres egen vaffelrøre inn i sitt sortiment. Itillegg vil det være stor aktivitet i kiosken under cupene våre.


Foreldre betaler selv vikaren kr. Disse vaflene kan du kose deg med uten at du bør få dårlig samvittighet. De kan enten lages søte eller helt uten . Ukjent antall plater, men egnet for lag og foreninger. Til vakten skal du ta med liter vaffelrøre og litt melk til kaffen du selger.


Ved stor aktivitet i hallen pass på at det er stekt opp nok vafler. Innimellom trenger vi å lage vaffelrøre til MANGE! Gir liter ferdig røre. Jeg lager en vaffelrøre med sammalt mel og helt uten sukker. Dette er en stor porsjon, pakk inn og frys noen til senere.


Tenk hele liter vaffelrøre gikk med! Noen av jentene gav også mye . Dersom det er store arrangementer bør det gis beskjed til Rema i god tid slik at de er. NÅR EN BØTTE med liter vaffelrøre velter i bilen på vei til dugnad. Jeg skal lage bortimot liter (!) vaffelrøre som jeg skal ha med på et. Jeg fant en oppskrift, men vet ikke hvor stor den blir, du kan kanskje . SKOTFOSS: Alt er under kontroll før dagens store cupfest ved kanalen.


Skotfoss roser samarbeidet med Odd og Oddrane supporterklubb, og . Ettersom jeg har jobbet i en sjømannskirke vet jeg litt om å lage store mengder. Det er store forskjeller. Foto: OLE PETTER BAUGERØD STOKKEVis mer. Vi nordmenn elsker vafler, og nest etter boller er vafler den baksten .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg