onsdag 9. november 2016

Konfirmant dikt

Denne Pinnen ble oppdaget av Annikken Monsen. Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Når jeg hadde konfirmant for tre år siden letet jeg etter noen fine ord som.


Boken diktene er hentet fra heter :Send et dikt som hilsen av Liv . Det er de store talenes måned.

Sitater til bruk ved konfirmasjon. Leter du etter noen oppmuntrende, bevingede og fine dikt til konfirmanten ? Nyttig for deg som skal holde tale eller skrive en fin hilsen til konfirmanten. Vers 8: Du står her idag som konfirmant en blomst i knopp en uslipt diamant hva fremtiden bringer er opp til deg nå skal du . Anonymforum - Skravle - Foreldreforum.


Dikt til en konfirmant ? Noen som kan et fint dikt som passer en konfirmant.

Flere resultater fra forum. Gratulerer med dagen konfirmant , du har kommet til et neste trinn. Du er ikke lenger det barnet du var, du vil endre deg i tanker og sinn. Blogginnleggene mine som handler om ord om har jeg planer. En blogg om ord: Ord i dikt , i politikk, retorikk, tanker og bøker.


Hva er det som definerer konfirmanten ? I disse tider sitter jeg og griner over bilder, minner og dikt. Et dikt som passer for en konfirmant , er dette av Hans Olav Mørk. Passer godt for en konfirmant.


Jeg ønsker imidlertid å gi henne et dikt også, og holder på å lete. Den inneholder egentlig alt en konfirmant trenger å vite. Finn et sitat fra et dikt , fra en kjent filosof, eller kanskje fra en av konfirmantens yndlingsbøker.


Kanskje kan et sitat fra en film også fungere godt . Skal du i konfirmasjon , men manglar helsingskort på nynorsk? I Krambua sel me kort med dikt av Ingvar Moe: Bakom denne store svingen på ein ukjend. Boken inneholder dikt , noveller, essays, utdrag fra romaner og visdomsor som handler om overgangen fra barn til voksen.

KONFIRMASJON : Tale til konfirmanten kan gjøres bra, men også bli en. Mange slektninger velger å holde tale, lage en sang, dikt eller rim på . Konfirmasjonssanger og konfirmasjonstaler selges. Lette tilpasse din konfirmant. Innholdet er tilpasset dagens . Skal i konfirmasjon i morgo og tenkte eg ville skriva eit dikt i kortet, men slit litt me å finna dikt.


Joda, konfirmasjon kan fortone seg som et tvangsnevrotisk pliktløp. Men det er jaggu ikke din feil, det handler mest om oss voksne, skriver . Her er noen fine dikt og ordtak som kan brukes til konfirmanter. Kjenner du til opphavsmannen (-kvinnen) der jeg har skrevet ukjent blir jeg . Til konfirmanten : dikt og tekster fra Inger Hagerup til Arne Hjeltnes. Publisert: Oslo : Kagge forl.


Overordnet post: Norbok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg