tirsdag 20. september 2016

Kan gravide spise spekemat

Du kan spise kjøtt som gravi men da er det noen ting du bør tenke over . Har så innmari lyst på speke skinke. Som gravid , kan man spise spekeskinke som er stekt. Anonymforum - Skravle innlegg 18.


Legen min sa jeg kunne spise spekemat og myke oster.

Flere resultater fra forum. Overlege langer ut mot skremselspropaganda for gravide. Når du er gravid kan du spise de aller fleste produkter fra Gilde , med noen få unntak: Unngå å spise spekemat , spekepølse inkludert alle . Her kan man lese hva som er matprotalen sine råd for gravide. Utover det spiser jeg ikke noe av det de advarer mot, som spekemat, rått kjøtt, . En som er gravid skal spise godt og sunt og variert som alltid.


Så er det en del ting man. Gladmelding til gravide osteelskere: Muggost og spekemat kan likevel spises under graviditeten – så lenge det behandles korrekt.

Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller. For min del var det helt klart parmaskinke, chorizo og annen spekemat jeg savnet aller mest da jeg var gravid. Salami var en av ganske få ting . Gravide bør ikke spise raket fisk og rått kjøtt som spekeskinke, spekepølse og gravet kjøtt. Varmebehandler man spekematen kan den trygt . Blir du smittet av parasitten under svangerskapet, kan det føre til øye- og . Ett ofte stilt spørsmål på nettpraten vår er om man kan spise salami, det er mange gravide som lengter etter salamien sin.


Med myndighetenes veldig forsiktige . GRAVID OG BEKYMRET: Hvis du oppdager at du har spist noe du ikke burde, kan du ta kontakt med jordmor eller fastlegen din. Hvis du varmebehandler spekematen først, kan du spise den. Er maaange som spiser spekemat under graviditeten. Gravid og har spist parmaskinke og parmesanos.


Det er likevel slik at parmaskinke (og salami) kan være infisert med toxoplasmose og . Når det gjelder om gravide kan spise røkt fisk, er Mattilsynets svar ikke helt klare og heller. Listeria vokser dårlig i riktig produsert spekemat. Jeg er gravid - kan jeg spise spekemat ?

Grunnen til at gravide ikke anbefales å spise ufullstendig varmebehandlet kjøtt er. Spekemat er ikke varmebehandlet. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller . Jeg lurer på, kan man spise spekemat (fenalår,spekeskinke,salami etc). Har vært reservert med å drive med trening siden jeg bøe gravid. Skal bort mai og får spekemat mat.


Jeg vet jo at gravide ikke bør spise spekemat eller rå egg i land som har. Kan gravide spise fårepølse? Matvarer som gravide bør unngå å spise.


Du kan stort sett spise det samme som før med noen unntak. Dette gjelder også for eksempel spekemat. Nå kan det vel være listeria der også, men jeg har forstått det som om det er.


Jeg har vært borte som gravid på spekemat og spist flatbrø . Maten du spiser skal sikre sunn vekst og utvikling hos barnet, og samtidig ivareta din helse. Her får du svar på hvilken julemat du trygt kan spise som gravid. Andre smittekilder til listeria er spekemat , myke oster og halvfaste oster av .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg