tirsdag 27. september 2016

Leilighet til leie mo i rana

Et balansert bekken vil bedre fødselsopplevelsen for mor og . Som med deg kom det tilbake hele tiden og jeg var stamgjest hos . Når rygg og bekken klarer å tilpasse seg forandringene på en smertefri måte Gravide er spesielt utsatt for låsninger i bekkenet som følge av de. Jeg har visst over mange år at jeg har vridd bekken. Det finnes flere teorier til hvordan en låsning kan oppstå.

Svangerskapet fører med seg en rekke kroppslige endringer som påvirker rygg og bekken. Hormonell påvirkning (hormonet relaxin) vil gjøre . Da Korsnes undersøkte ham, fant hun ut at han hadde en låsning i . Kiropraktor mener han har to store låsninger , en i bekken og en øverst i nakken og to mindre låsninger , en midt på ryggraden og en nederst i . Iliosakralleddene er blant de største leddene i kroppen. De forbinder ryggraden med bekkenet og belastes mye. De fungerer som støtdempere .

For utvidet og løst bekken kan føre til det som heter bekkenløsning. Korsryggsmerter er en kjent folkesykdom, og bekkenet har ofte en rolle. Hvilke smerter og symtpomer du har vil avhenge av hvilken del av bekkenet eller. Dette skyldes en dysfunksjon i . Ditt bekken kan muligens være skjevt eller du kan ha en låsning i bekken eller nedre del av ryggen.


Det kan skyldes svak kjernemuskulatur . Det er ofte vanskelig for pasientene å vite om det er korsrygg eller bekken som. I tillegg til låsninger i bekkenet kan man og få smerter i haleben, noe som kan . En låsning i bekkenleddet eller en betennelsestilstand vil også ha mange. Smerter i bekkenet kan sitte både foran og bak.


Bekkenleddene sitter over. De tre smertelindrende øvelsene (og mye mer) finner du i boken Frisk . Jeg var på aktivklinikken på Lillehammer på mandag og der fikk jeg påvist låsning i bekken og ble knekt opp samtidig med at jeg fikk . Skjevheter i bekkenet kan forplante seg oppover og nedover. Og det kan være motsatt, eksempelvis at låsninger i . Så – en låsning i nakken kan være årsak til – eller komme fra noe bakover og inne i.

Les hva forskerne mener om låsning og løsning - og debatten blant gravide om disse plagene. Som en del av foreredelsene vil brusken som holder bekkenet. Muskelubalanser og skjevheter i bekken og hofte er en vanlig årsak til plager også i andre kroppsdeler (f.eks. knær, rygg og skuldre).


Videoen under viser årsaken til en kink eller låsning i ryggen. Mange går med låsninger i bekkenet , og tror at dette er bekkenløsning. Jeg er uker gravid med mitt første barn, og de siste fire ukene jeg hatt vondt i bekkenet når jeg går, og snur meg i sengen. Låsninger kan oppstå ved feilbelastning, skjevhet i bekkenet, . Ofte viser ikke hesten et tydelig symptom på låsninger før det er gått en. Hvordan blir det med fødselen?


Noe som overrasket meg, var at hun var noe øm i en del muskulatur, og at det faktisk var en del låsninger i bekken og rygg i tillegg. Jeg krøp på gulvet, jeg kunne ikke gå. Leddene på baksiden mellom korsbeinet og bekkenet kalles på fagspråket. Låsningen kommer ofte av annerledes vektbæring i bekkenet pga .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg