onsdag 14. februar 2018

Lage fløtegratinerte poteter

Fløtegratinerte poteter går aldri av moten og passer kjempegodt til kjøttretter. Hvis du ikke ønsker å gratinere med ost kan du sløyfe dette. Denne oppskriften på fløtegratinerte poteter med hvitløk er den klassiske varianten, men tilsett gjerne litt.


Legg ett lag med potetskiver i den smurte forma. Slik lager du fløtegratinerte poteter raskt: Kok potetskiver møre i fløten. Tilsett hvitløk, salt og pepper. Ha alt i en ildfast form og dryss over ost. Her får du oppskriften som gjør det til en lek å lage.


For hvem liker ikke fløtegratinerte poteter ? Og disse fløtegratinerte potetene er de beste! I ukas matspalte får du oppskriften på hvordan du kan lage en . I denne filmen viser Bent Stiansen deg hvordan du lager fløtegratinerte poteter. Bare husk å skjære tynne skiver, så lager potetene seg selv. En familiefavoritt som passer til . Dog er nok også mange som har klart å . De deilige myke potetene som bader i fløte, hvitløk og ost er alltid populært for.


Jeg pleier å forkoke det hele i kasserolle, og steke den kort med osten på toppen til slutt. Er så glad i akkurat denne form for poteter jeg da. Jeg har prøvd å lage de på . Jeg lager alltid fløtegratinerte poteter med ekstra lett melk, jeg. Fløytegratinerte poteter er festmat som du gjerne kan lage klar dagen før servering. Ingrid Espelid Hovig deler oppskrifta ho har fått frå Bent Stiansen.


Få ting er så enkelt å lage , men smaker samtidig så godt som fløtegratinerte poteter. Personlig synes jeg hvitløksmaken er det som gjør potetene virkelig gode. Legg potetene sammen med fløte, salt, laurbærbla timian, finhakket hvitløk, revet muskatnøtt og eventuelt . Passer til lammestek, alle typer koteletter, røkt kjøtt, stekte fiskeretter, grillmat, pølser o. Tar en halvtime I de fleste oppskriftene jeg har lest tar det omkring to timer å lage fløtegratinerte poteter. Altså ofte upraktisk lang tid å vente.


Frikassé er utrolig godt og en gammel Norsk tradisjonsrett. Skjær poteter i tynne skiver, gjerne med en mandolin, og legg et lag i formen, gjerne litt overlappende. Finriv litt hvitløk over, krydre med salt, pepper og muskat , . Ja jeg vet, mange kan lage dette. Men siden det fortsatt selges på pose, må jeg legge ut en oppskrift på høstens potetfavoritt.


Vi hadde dette til middag i dag, . Denne gangen er det en ny vri på fløtegratinerte poteter , nemlig fløytegratinerte søtpoteter. Det passer til det meste! Men når det først stemmer, da er fløtegratinerte poteter noe av det beste som finnes.


Har pleid å kjøpe Coop sine frosne fløtegrattiser, men vil nå lage noe sjøl, helst . Litt av hemmeligheten for at den ikke skal bli for rennende, er å koke opp fløten . Lag ferdig formen, sett. Varene får du utlevert, ferdig pakket, på en måte som passer deg. Oppbevaring ‎: ‎Frysevare -18°C eller kaldere.


Ingredienser ‎: ‎Potetskiver ( ), vann ( ),. Disse er laget med soyaprodukter som . Skal lage middag til svigers i helga, og har tenkt til å brife med en steik. Som tilbehør serverte jeg denne gangen fløtegratinerte poteter.


For å lage en kremet og deilig form med gratinerte poteter er det fint å bruke kokefaste . Før jeg gikk ut i perm laget jeg noen gode oppskrifter for Coop Obs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg