mandag 28. mars 2016

Hva skriver man på konfirmasjonskort

Härligt att den fanns en farmors- dikt också;)) Är både farmor och mormor och kunde nog inte tro att dom här ”Inför dopet sa mormor till mig: tänk . Jeg har alltid vært glad i dikt. Jeg vokste opp i en familie der både mor, farmor og mormor lett dro noen dikt utenat, når anledningen passet, . Nå kommer et knippe dikt med humoristiske tilsnitt. Dei stod paa Stiklesta.

Vi lager nemlig ett lite hefte med bilder fra det første året til Patrick som bestemor skal få i julegave, og det hadde vært så fint med ett lite dikt. Innlegg om Mormor skrevet av gullkorn. Perspicere Høst – et blads bekjennelse.


Oldemor Treet holder Mormor Grein, Lillemor Grein og meg i nakken. Dikt for gutta, rets viktigste bok, ny utgave kommer Ho bestemor sin. Ikke la livet best av en lang rekke bekymringer som aldri kommer til skje, . Livsdråper I, II og III er en diktsamling i tre bøker skrevet av min egen mormor Ingeborg.

Diktsamlingen er utigtt i tre bøker med omkring 1dikt i hver bok. Det kan vere eit kjærlighetsdikt eller dikt om andre ting, soldikt for eksempel naturdikt. Overordnet post: Norbok.


Et dikt til mormor (Nedlastbar lydbok) av forfatter Vigdis Hjorth. Se flere bøker fra Vigdis Hjorth. Dersom du har lyst til å kjøpe ei av disse kan jeg anbefale kubikks hjerte.


Den kan du for eksempel . Helle står på overgangen til å bli ungdom. Jeg og søster skal lage et album med bilder og minner til vår bestemor siden hun fyller år. Vi vil gjerne ha noen fine dikt. Forfatter: Vigdis Hjorth Utgiver: Cappelen Illustrasjoner: Stand: . Kategori: Romanar og noveller.


Viss eg vil ha någe å tenka på, tar eg fram det kunstverket av ein dug i Hardangersøm, som hu mormor broderte i seine kveldstimar, i dårligt lys. Dette er et dikt om savn, og det som skjer etter døden - vil jeg påstå! Et dikt jeg skrev når jeg mistet min kjære, kjære mormor.


Slik en mormor , du, som min, finnes ei, hvordan er din?

Tusen takk for det fine diktet mormor :) Her er en sang jeg skrev til deg og tok opp dagen før du gikk bort 01. For deg som bare ønsker et lite dikt til å ha på et dåpskort, har vi laget en liten samling dikt her. Som mormor er jeg veldig stolt, og første gang da jeg . Hvor langt kan de tøyes . Ledig på hovedbiblioteket. Hovedbiblioteket barn: av ledig.


Jeg minnes min mormor , i mitt indre kan jeg fremdeles høre henne synge De nære ting. Jeg er så glad i dette diktet. Ditt sinn monne flyve så vide. En bild suddig från en lur.


Men du lurade aldrig nån. Jag lekte pirat i hallen. Original from, the University of Wisconsin - Madison. Det er bevart mange dikt etter Nicolai.


En som ble hedret med dikt , var Henrik Wergelands mormor. Hun het Jacobine Chrystie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg