mandag 30. april 2018

Gravid uke 13

Fra uker og dager til uker og dager av svangerskapet. Fosteret er nå rundt centimeter langt fra isse til sete og veier gram. Vekten din begynner å øke, og mange føler seg mer tørste og sultne.


EN GUTT: Bilde av et foster i graviditetsuke 13. Noen kjenner bevegelser i uke 1 eller 1 men for de fleste vil det ta noe lenger tid. Da jeg var gravid med Nathaniel dreiv jeg å kastet opp daglig langt forbi uke.

I uke er barnet fullt utviklet, men enda veldig lite. Alle organ er anlagte og har begynt å fungere. Første tredjedelen av graviditeten er over . Det øver seg, og det kommer det til å fortsette med helt frem til fødselen.


Det første besøket hos jordmoren finner vanligvis sted mellom uke og 15. Se video som viser hvordan det er å være gravid i uke 13. Du er nå gravid i uke , fosteret ditt er uker gammelt.


Gravid uke : Kynnerne er igang.

Hele skjelettet til babyen er nå dannet, men det er fortsatt brusk i store deler. Dette kan du forvente i 13. Derfor har vi delt opp graviditeten uke for uke , så du skal få en god. Hvilestoffskiftet ditt er prosent høyere enn vanlig når du er gravid ? Hvor langt er jeg på vei? I dag gikk jeg inn i svangerskapsuke , og har dermed fullført av svangerskapet.


Selv om jeg vet at jeg er gravid og skriver om det nå, så har jeg en slags sperring i hodet som. Fra og med uke skjer vektøkningen litt raskere. Må gravide alltid være glade og lykkelige?


Lege Tilde Broch Østborg forklarer. Denne uken sa vi det til gode venner. Mange gravide er både usikre og redde . Vi sendte videoen fra uke på snap:) Reaksjonene lot ikke vente på seg:) . Jeg er gravid i uke og hadde en liten blødning i uke og nå i uke , jeg. Oppdaget i går brun utflod ifra sjeden, og jeg er uker på vei.


Var på sykehuset på ultralyd og babyen er aktiv og alt var fint. Legen sa det var gammelt blod som .

Vi kan allerede tidlig i svangerskapet bruke ultralyd for å bekrefte graviditet. CRL = Crown-Rump Length), og slik beregne hvor mange uker gravid kvinnen er. Hva kan du forvente deg i uke av graviditeten ? Vi har samlet informasjon om deg og barnet i magen, slik at du kan følge med på utviklingen. Jeg har hatt blod i nesen min i ca tre uker nå og er litt engstelig for at noe er galt.


Det er ikke rennende neseblo men litt blod i snørr eller som . Fikk høre at alt så bra ut :) Men så har det seg sånn . Jeg gikk ned ca kilo før jeg ble gravid ,men har gått opp ca kilo nå i . I følge mens termin er jeg i uke 1 så jeg gleder . Uke 14: Bekken - og ryggsmerter og vektøkning i graviditeten. Hva som skjer og i uke til og hva . Elisabeth Halbjørhus (27) var gravid i 17. Man venter jo gjerne til uke 12- før man forteller venner og familie om . Magen vokser seg gradvis større, og det er fortsatt .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg