fredag 28. september 2018

Hva betyr navne mitt

Hva er det folk liker ved deg? Når kommer du til å møte din ene ekte kjærlighet? Hva vil skytsengelen din fortelle . Vet du hva de mest populære barnenavnene betyr ? Hva betyr navnene - få oversikt.

Side2:) Enten du heter Jan eller Ola, Kari eller Anne så betyr navnet ditt noe. Mitt navn betyr liten, ydmyk. I ro og mak kan du lete i den beste databasen over norske og norrøne navn , men også en . Forklaring: Jentenavnet kommer fra det norrøne ordet bjorg, som betyr vern.


Ikke alle navn funker på engelsk. Simen minner om uttalen av semen, som betyr sæd) risikerer du på engelsk å . William betyr sterk hjelm, mens Emma betyr hel.

Men hva betyr egentlig navnet du har gitt ditt barn? Her får du oversikten over de ti mest . Navnestatistikk og navnesøk på fornavn og etternavn. Buse (19): – Det er flaut å si navnet mitt. Man ønsker å gjøre foreldrene oppmerksomme på hva ordet betyr på norsk.


Sjekk ut betydningen av navnet ditt og opprinnelsesstedet på et kart. Hva vet du egentlig om ditt navn ? Navnet kan muligens også bety strålende. Tabellen nedenfor gir en oversikt over populariteten til navnet Berit i noen av de landene hvor statistikk er . Hanna og Hannah er kvinnenavn med opprinnelse i det hebraiske navnet. Det er et arabisk navn som betyr lykke og et japansk navn som betyr blomst.


Jostein er nok av norrøn opprinelse ( hva tenkte mamma og pappa på? hvorfor fikk jeg ikke bibelsk navn ?), vel jeg liker nå navnet mitt , og en . Maria er et bibelsk navn og kan bety elsket, stor og sterk, sjøens stjerne. Hva synes du om artikkelen? Av og til hører jeg noen som roper navnet mitt men så er det ingen som gjøre det.


I mange mange år har jeg lurt på hva navnet mitt egentlig betyr.

Jeg har spurt min mor om hun . Det er morsomt å se hva navnet vårt betyr på forskjellige språk. Fornavnet mitt betyr stor (som i Alexander den store), etternavnet betyr. Hvis du vet hva forskjellige personers navn betyr , vil du få større utbytte av din. Har du noen gang tullet med andre sitt navn ? Om du kunne velge, hva ville . I dag tenker vi ikke så mye på hva navnet betyr når vi til daglig bruker dem om.


Du kjenner kanskje Fatima, og Pablo har du kanskje kan du ha truffet på ferie. Jessica og Emily er på tv. Eller Oddbjørn som betyr spiss bjørn.


Som så mange andre lærte jeg meg å like navnet mitt etter hvert som jeg ble eldre. Slik fikk selskapene som lager mobiltelefoner sine navn. Med dette verset fra Paulus. Jeg ble forbauset og kunne ikke forklare hva dette kunne bety.


Hva tenker du, er det en kvalitetsforskjell mellom Jens Christian og Ruben? For øvrig betyr mitt fornavn og mitt mellomnavn nøyaktig det samme, fra henholdsvis .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg