fredag 29. april 2016

Kalkunfilet tilbehør

Enten kalkunen er helstekt eller som filet, så må den ha tilbehør. Se våre tips og anbefalinger på tilbehør til kalkunmiddagen. Her viser vi deg hvordan du går frem for å oppnå en saftig og god kalkunfilet.


Under oppskriften finner du oppskrifter og tips til tilbehør , enten du skal servere . Sida helga er i gang, så tenkte eg å komme med tips til helgemiddag. Her i heimen er det vertfall typisk middag på en Søndag, . Tilbehøret du kan lage allerede i dag! Det er utrolig hvor mye bedre kjøtt blir om det får steke leeeenge på lav varme.


Det gjelder også for kalkunbryst , og dette har til og med kost seg . Kalkunbryst med spekeskinke og kryddersmør. Man trenger ikke en hel kalkun for å lage en god kalkunmiddag. Lise Finckenhagen fyller kryddersmør under . Kalkunfilet er magert kjøtt som er enkelt å tilberede og servere.


Her er oppskrift på saftig kalkunfilet med Waldorfsalat og sjysaus. Slik skal du helsteke kalkunen, Og du skal ha gremolata som tilbehør. Det siste setter en ekstra spiss på måltidet.


Skal lage kalkunfilet på mandag, men har lyst på litt mer spennende tilbehør en det vanlige (potet, minigulrøtter, rosenkål og fløtesaus). Oppskriften på det hele finner du her. Det blir datteren min på fem og meg på nyttårsaften, så da har jeg kjøpt kalkunbryst som vi skal ha til middag. Noen tips til hva som er godt og . Denne retten er lettvint og god. Perfekt til middag en dag man skal kose seg litt ekstra.


Vi har flere ganger brukt Prior garantert saftig kalkunfilet. Jeg har kg frossen kalkunfilet i frysen, en eneste stor klump. I morgen kveld får vi besøk av et vennepar, og jeg vil lage noe spennende. Så jeg trenger tips til.


Her sitter jeg med nyinnkjøpte deilige kalkunfileter. Skal ha gjester til en liten bursdagsmiddag og vil gjerne ha tips til godt tilbehør til helstekt kalkunbryst ? Har tenkt på ovnstekte potetbåter og fløtesaus og noe . Her har vi brukt en ferdig marinert kalkunfilet i stekepose, som forkorter tilberedningstiden, og gjør. Salat eller grillede grønnsaker som tilbehør smaker godt. Valg av stuffing og tilbehør er uendelig.


Ha salt og pepper på en kalkunfilet og brun den på alle sider i en . Jeg syntes grillen gir en ekstra piff på smaken, og grillet kalkunfilet er. Jeg gjorde det enkelt med tilbehøret , og kjørte stekte grønnsaker og . Her ser du hvordan du lager en skikkelig god saus og rødkål til kalkunen. Så derfor stekte vi en kalkunfilet og lagde litt godt tilbehør. Det var deilig med litt magert kjøtt, og jeg ser fram til hverdager med grønnsakssuppe . Dagens tilbehør til en smakfull kalkunfilet.


Vi spiser med øynene også! Ta fileten ut og legg den over på et godt smurt stykke aluminiumsfolie, legg på noen biter smør, dryss over urter og chili, pakk sammen og legg over på varm grill. Det ble ikke lam til middag i påska i år, men vi overlevde likevel.


Det er fredag og helga nærmer seg med stormskritt! Idag vil eg dele en skikkelig god middag som passer perfekt på lørdagskvelden eller som søndagsmiddag . Estragon og basilikum gir god smak til kalkunkjøttet. Server med ovnsbakte grønnsaker og fløtesaus, for en klassisk søndagsmiddag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg