fredag 22. april 2016

Slanking og amming

De som ammer begynner som regel å gå ned i vekt uten å gjøre noe aktivt. Kvinner med stor overvekt og fedme kan slite med å få til amming på grunn av . Slanking er sterkt frarådet, både under graviditeten og i. Barnets helse kan ta skade av aktiv slanking under amming. Jeg ammer fortsatt men syns ikke dette hjelper meg med å få vekta ned lenger. Jeg har fått mitt andre barn for mnd siden, og veier fremdeles kilo mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Spørsmål: - Er det skadelig for barnet om man slanker seg mens man ammer ? Jeg leste i et hefte at barnet kunne få i seg miljøgifter om man . Forskning viser at kvinner som ammer får tilbake sin vekt raskere enn de som ikke ammer.


Vektnedgangen varierer noe fra kvinne til kvinne, men at det kan ta . Gro Nylander understreker at råslanking frarådes når du ammer. Mye tyder nemlig på at intensiv slanking fører til at fettløselige miljøgifter som . Under graviditet er det ikke anbefalt å slanke seg, men mange trenger likevel. Ved amming bør man legge opp til en moderat vektreduksjon. Kan jeg slanke meg hvis jeg gjør det litt sakte?


Når man har en BMI på over og fullammer, et det da også forbudt å prøve å ta av seg noen kilo? Livskvaliteten er jo elendig og helsa henger . Jeg hadde i utgangspunktet kilo for mye når jeg ble gravid. Leste et annet sted at de Kcal de som ammer skal spise ekstra er 2 . SLANK MAMMA: Amerikanerne er ikke like flinke til å amme som oss nordmenn, men Hollywood-stjernen Katie Holmes ammet datteren Suri.


Visste du for eksempel at amming ikke hjelper barna til et slankt voksenliv? Eller at det å sette seg realistiske og moderate slankemål bare er . Ang amming om slanking. Ikke slank deg når du fullammer.


Diettforslagene kan være direkte farlig for både mor og barn. Nå advarer Helsedirektoratet mot hurtig slanking blant mødre som ammer. Mødre bør heller ikke slanke seg når de ammer , fordi det vil kunne føre til at miljøgiftene i enda større grad overføres til morsmelken enn om de . Hva vil det egentlig si at det er så farlig å slanke seg under amming ? Ja, giftstoffer fra fettvev kan frigjøres, men dette gjelder nordiske kvinner i . Tror også det kun anbefales å gå ned maks kg per måned mens man fortsatt ammer (pga miljøgifter som frigjøres ved slanking ). Mange sier at amming hjelper deg ned i vekt. Andre sier at det i praksis neppe hadde noe å si.


Kanskje man fikk økt appetitt. Jeg kom over en artikkel idag om slanking og amming. Jeg har et spm ang slanking og amming som jeg håper du kan svare på.


Jeg ble gravid med første barn for år siden og kom da inn . Amming og slanking : Hei. Først en god nyhet for deg som ammer og vil ned i vekt. Det er naturlig å gå ned . Aktiv slanking frarådes i ammeperioden fordi miljøgifter som er løst opp i fettet, . I følge Helsedirektoratet er dette barnet sine fordeler ved amming. Kosthold og slanke guide på nettet.


Dette er kanskje Norges mest kjente slankekur og den har meget god effekt og kan vise til. Deretter amming i minst 1-år. Gravide og under amming. Man bør også unngå overdreven slanking når barnet ammes i og med at miljøgifter fra fettvevet frigjøres og . Likevel anbefaler man ikke slanking under graviditet.


Norske forskere anbefaler også mødre ikke å slanke seg så lenge . Holder vi oss slanke hvis mor ammet oss lenge nok? Hva er myter, og hva er fakta om fedme og slanking ? Av: Merethe Kvam, journalist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg